13/4 2015 Träning med Money Boy

På förmiddagen igår söndag tränade jag och Boy för Emma. Jag var inte särskilt stark kan jag säga för jag hade knappt ätit på flera dagar.

För första gången bytte vi nosgrimma på Boyan. Han gjorde inget väsen av det utan han jobbade på.

Som ni kan se kanske på manen mm så blåste det storm. Inget han brydde sig om direkt.


Denna bilden nedan gillar jag lite extra, han ser stark ut.

Jag lär mig en annan ridning än innan. Jag inverkar mycket mycket mer nu än för 1 år sen. Det är så roligt men svårt. Ska jag få ut det bästa av hästarna måste jag vara kvick och exakt med mina hjälper.

När jag gör rätt så blir Boy kvick och han rör sig så mycket bättre.

 

Jobbade lite i förvänd galopp

Det är så roligt att se resultatet av vinterns träning. Jag älskar detta!

Boy är så känslig nu så som ni kan se rider jag utan sporrar :)
Så kul att sitta på min räser och känna att han svarar på min minsta hjälp.

Vi jobbade också i skritt för det är Boyans svagaste gångart.

 

Kommentarer
- Natasja

Så extremt duktiga är ni, supersnyggt!

Svar: Tack. kommer till ditt stall på träning på fredag
Sandra A.W

2015-04-13 @ 08:57:58
- Louise

Åh, jag är så himla imponerad av jobbet du lägger ner på hästarna! MoneyBoy ser otroligt fin ut på bilderna! ❤

Svar: Tack va glad jag blir! Skulle inte gå utan Emma.
Sandra A.W

2015-04-13 @ 10:19:58
- Ida

Ni är så duktiga och fina tillsammans!❤️ Om ni kommit såhär långt nu hur långt har ni då inte kommit om ett år eller bara några månader👍

Svar: Du är så snäll ❤
Har ni transport nu? Vad gör du isf tors 21 maj?
Sandra A.W

2015-04-13 @ 11:35:03

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0