Läromästare eller inte?

En fundering:

Har nån av erfarenhet av att få en läromästare att träna och tävla? Vad är fördelarna?
Jag har inte haft nån riktig läromästare att rida ibland skulle jag vilja det. Måste ju vara en fördel att ta över en "färdig" häst om man säger så. SAmtidigt är jag medveten om att det tar tid att rida in sig på en ny häst.

Jag själv har ju ungponnyn Quest som jag tränat upp själv med hjälp av tränare naturligtvis sen den 25/11 2010.


Jag har Måns som tävlade lite grann men utan större framgång i hopp och dressyr.


Jag har också fina Candy som älskar att hoppa men är svårriden, det går fort och när man kommer till ridning (dressyr) så försvinner bjudningen. Finns det nån med erfarenhet av en liknande ponny som min Candy? Tacksam för tips.



Kommentarer
- Cornelia & Sara

Bloggtävling!! Var med och tävla om en grimma!!

http://ponnypollarna.blogg.se/2012/march/bloggtavling.html#comment

Kram!

2012-03-19 @ 17:07:19
Blogg: http://ponnypollarna.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0