1/1 2019 Fin 1:a dag

Natten har varit lugn men blåsig. Alla hästar har klarat nattens raketer bra. Ingen blev stressad. 

1a dagen på nya året är fin, plusgrader och sol. Ikväll har vi hoppträning på schemat. 

Lite från igår:
Matrix
Vi (Eva mamma Moa och jag) har nu en ny plan för Trixen. På passet igår så gick han inspänd på lina och mitt fokus var på att han skulle göra det jag bad om när jag ville och inte rusa iväg. Gick över förväntan. Känns som ett ok avslut på 2018 med denna killen. Ibland önskar man att de kunde prata eller åtminstone komma med en manual. 

Ove
Moa och Mimmi jobbade med Ove. Inga konstigheter. 

Tilde
Gjorde ett bra avsllutade pass hos oss och idag ska hon hämtas. Tack för förtroendet Stuteri Bron. 

Hagarna mm är så tråkiga geggiga och skitiga nu. Inte kul och man är livrädd att de ska halka i geggan och skada sig. Nån minusgrad på dagen är det perfekta vädret tycker jag. 


Banan håller sig fin men som jag skrivit innan det kräver mycket jobb. 

Har ni satt mål inför 2019 än?

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0