25/9 2018 Ny häst och där kom det igen

Igår kom en häst som heter Sune på tillridning och de känner min gamla B-ponny Hobson eller Hobbe som vi kallade honom jämt. Han har ett toppen liv hos ägarna Martina och Alice vilket jag är så tacksam för!

De som äger Sune säger om Hobbe "han är ju så lydig" hmmmm där kom det igen denna lydighet. Förföljer mig. 

Den häst jag skulle behöva få lydig är Matrix. Trix vill gärna bestämma mer själv så vi är just nu inte överens om detta. 
 
Sune, den nya hästen är en C-ponny som vi ska trimma på banan och hoppa med. Mimmi kommer sköta stor del av denna tillridning. Jätte fin ponny som kom knoppad i manen och en fin fläta i svansen. Pluspoäng på det. 

 

Kommentarer
- Anneli A

Lydighet är väl grunden till allt ... underbart med lydiga hästar ... fortsätt med ditt fina jobb o ridning av hästarna ... man ser ju att hästarna trivs med dig o din ridning 😍👍🏼😘

Svar: Tack <3
Sandra Wickström

2018-09-25 @ 15:47:26
- Michaela

Matrix heter märket på färgen vi använde i frisörskolan, coolt namn, har aldrig tänkt på det! :D

Svar: Häftigt
Sandra Wickström

2018-09-25 @ 16:16:32
Blogg: http://ninamichaela.blogg.se/
- Moa

Hej Sandra! Tack för en bra, lärorik och inspirerande blogg. Jag är 15 år och ska snart (förhoppningsvis) få hem min första egna häst. Jag har tävlat upp till la och 1 meter hoppning. Hästen jag får hem är utb ungefär LB/90 cm. Det är främst dressyr jag satsar på men jag varierar träningen för att det ska bli kul och hållbart. Jag undrar vad dina bästa tips är för att utbilda en häst till en nivå som man själv inte är på. Har du några andra tips än att ta hjälp av tränare, ha mål, beröms mycket och hela tiden lära sig nya saker? Kram

Svar: Svarar i ett inlägg -Sandra
Sandra Wickström

2018-09-25 @ 21:56:37

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0