24/9 2018 Championatet och min styrka

Min styrka hos hästarna jag rider verkar vara "lydig".

Jag får väldigt ofta kommentaren att hästen jag tävlat är lydig, 😕
Bra eller dåligt? Jag vet inte faktiskt.
 
---------------------------------

Var på Championat med Chili i helgen och genomgående så får jag kommentarer om att hon är lydig och lösgjord. Hade velat ha högre bedömning på lösgjordheten för lydigheten finns ingen bedömningspunkt för sen anser jag att lydigheten ligger i den punkten. En spänd och ej lösgjord häst är inte lydig. Ändå hamnar lösgjordheten bara runt 7. Samma med Athena på unghästbedömning nyss. 


Chili har skött sig perfekt! Jättenöjda med denna tjejen även om vi önskat högre resultat. Nu har Chili fått en spark (skinkan bak-lårkaka) några veckor innan så jag kunde inte rida som vanligt utan fick verkligen känna av vad hon tyckte var ok.
 
Hon gick bättre sista dagen så jag red rätt, annars hade man i värsta fall fått sämre resultat dag 2 och en häst som inte tyckte det var roligt och värt att jobba för. 

Tävlingen är aldrig viktigare än hästens hälsa.  
 

Bilder från championatet kommer så fort mamma fixat över dem till datorn. 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0