20/9 2018 Träningar

Igår var en vanlig dag hemma och jag gjorde stall och red som vanligt. 

På em åkte jag och mamma till träning för Jaqueline Lindström.  Hennes blogg hittar ni här

Collin
Collin min snurresprätt höll sig i skinnet och jobbade på riktigt bra. Han är underbar att jobba med när han är sån! Alla byte satt och han höll sig lugn då med :) 
Fick till en klar förbättring i öppnorna när jag fick lite tips om skänkelläge av Jaqueline. 
 

Matrix
Trixen är en rolig häst att rida och igår var han med mig till 98%. Han hade lite åsikter men det löste vi fort. Han tycker att jag är jobbig som kräver lite mer samling nu men det ska han klara där han är i utbildningen så han får lära sig att bita ihop och klara av mjölksyran. Travarbetet tog ett steg fram igår. 
Vi tränar på och jag får honom många stretchpauser under passen.
Tack Trixens ägare Eva Berg som stöttar och hjälper oss i arbetet med fina killen. 
 
Matilda & Mazzetti
Bästa Matilda med goa Mazzetti kom på kvällen och tränade. Hon är så duktig Matilda 💕
Jag ser fram emot helgen då Matilda följer med oss på Ungponnychampionatet med hennes faster Ulrikas Chili. 

 


 
Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0