17/9 2018 Matrix startat MsvC2

Nu har Matrix och jag debuterat på dressyrbanan. Skogsborg Götene igår i en MsvC2.

det var med blandade känslor vi lastade killen och åkte iväg pga han inte gått bra de senaste 2 passen innan tävlingen. Han tycker att jag är jobbig när vi jobbar så han försöker hitta på saker att göra så jag slutar begära. Jag ber inte om mycket lite mer "upp i formen" bara och det tycker han är jobbigt. 

Bestämde mig att rida honom ca 5 cm lägre i formen än på träningen och inte bråka utan bara berömma och få honom att tycka att dressyrbanan är ok - det fungerade! 



Domarkommentar: Trevlig trav och galopp, tyvärr spänt i skritten. Ganska fin bjudning och form. Prydligt, planera lite till. 

62,558% är ett helt ok resultat. Nån 4a i protokollet och nån 8:a. Vi har nu satt ett kval till MsvB :) 

 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0