14/9 2018 Sista kvalet

Idag var Athena Vuos sista kvaldag för Breeders.
Vi fick ihop 74,4% i klassen Allmänt intryck unga hästar 4 år. Förra starten fick vi 71% och jag var väldigt missnöjd med resultatet. Inte nöjd idag heller men de dömde lite bättre tycker jag. 
 
Trav 7,4 
Skritt 6,6
Galopp 7,6
Lösgjordhet 7,8 
Allmänt intryck 7,8
Totalt 74,4% 

Bjuder på film, be nice!


Jag fattar inte bedömningen på unghästar. Vad är det de vill se? 

Jätte nöjd med Athena som reser bra, äter dricker och står som ett ljus på bilen. Lätt att sadla och hantera överhuvudtaget. Jag kan hoppa upp på parkeringen utan longering och hon gör allt jag ber om på banan. 

Så tacksam att jag får ha en sån fin häst hos mig och helt förvalta själv. Tack till uppfödare och ägare Robban & Camilla Mäntyvuo.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0