9/10 2018 Tävlat

I söndags var jag på tävling med Athena, en Lb3.
Hon var super fin på framridningen, lyssnade och var med mig. Fin i 1a delen på programmet men sen blev hon lite motig. Ville inte gå fram mer på banan. Jag gav mig inte utan jobbade vidare för att komma igenom hela programmet så att hon inte ska lära sig att hon kan få gå ut.

Domaren skrev: Bra att du behöll tålamodet och att du red igenom det. Fina kvaliteer däremellan. Jag fick en 7a på ryttaren :) 

Så här kan det bli såklart när hästarna inte är vana att tävla. Jag kände att hon inte fattade vad vi skulle göra och när jag drev på då blev hon irriterad, ston... Bara att åka hem och träna mer på att hon i alla lägen ska ta mina skänklar. 

Glömde hjälmen hemma så jag fick tack och lov låna Cajsas. Tack Cajsa! (min idol)

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0