4/10 2018 Matrix & Laphroig

Matrix & Laphroig  "Lappen ägs av Eva Berg utanför Lidköping. 

Att de hamnade hos oss är en ren tillfällighet vi kan tacka Ulrika West för (Chilis ägare och uppfödare)!

Laphroig "Lappen"
En hoppstammad SWB som är 5 år i år som mest gått i en hage. 
Bestämdes att han skulle flytta hem till oss en tid för inridning efter att vi varit och testat Matrix. 
Vi har nu haft honom några veckor och han är riden i alla gångarter och vi har också börjat hoppa lågt uppsuttet på honom. Han har ett fantastiskt psyke, ingenting blir han upprörd över. Första gången vi bestämde oss för att skutta på honom blåste det storm och regnade från sidan men det bekom inte denna coola kille alls. 
Han har bra gångarter men ett extra plus för en fantastik galopp! 
Jag är väldigt förtjust i denna kille och ni som följt mig ett tag förstår nog det eftersom jag utan tvekan satt upp på Lappen direkt. Jag vet inte 100 vad som är planen med Lappen men jag rider på och njuter. Tänk om man haft pengar att ha alla hästar som man önskar. Då hade vi fått bygga ut stallet ;) 
 
Matrix "Trixen"
Trix har varit hemma nån vecka längre än Lappen och vi har hunnit med litegrann redan :) 
Trix har gått fälttävlan på ganska hög nivå med meriterad ryttare men har lämnats hem till ägaren igen.
En fantastisk möjlighet för mig. Vi har startat pay and cross, hopp- och dressyrtävlat. 

Denna kille är så rolig att rida och jag är jätte glad för möjligheten. Han har dock lite egna åsikter om var han ska gå på ridbanan tex så det jobbar jag med just nu. Den timman om dagen som jag sitter på honom så SKA han lyssna på mig, punkt slut. 
 Vi skulle startat vår 1a fälttävlan till helgen men vi har struckit oss pga avåkningen i helgen som var. Han fick med sig bom när han hoppade och har en liten svullnad på ett bakben. Det var då jag fick en flygtur som ni kan se här.  Inte halt tack och lov. 

Jag ser verkligen fram emot vintern då ska vi bl.a träna mycket styrka, bärighet, samling, banhoppning, byten och lydighet. 
 
 
 
 

Kommentarer
- lapptrix.blogg.se

Det är så roligt o spännande att de har hamnat hos er och du/ni har fullt förtroende för jag vet att de blir omhändertagna på bästa sätt. Du är så otroligt ambitiös o duktig👍🤗😘

Svar: Tack snälla! Vi älskar dina fina hästar ❤
Sandra Wickström

2018-10-04 @ 22:45:07
Blogg: http://lapptrix.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0