26/10 2018 Livet är inte alltid rättvist

Wizt är inne på kliniken igen och han kämpar.
19 år gammal och han var i sitt livs form, och nu detta. Vi bor knappt 10 min från Husaby Hästakut i Skara och det är jag väldigt tacksam för. 
 
Jag är väldigt medveten om hur sårbar man är inom denna sporten och det är hemskt! 
Wizt är utan tvekan min bästa häst och den som kan av oss två. Ska jag förlora honom nu? Första läromästaren jag någonsin haft? Om han klarar detta hur/kan han komma tillbaka i samma fina form? Det finns alltid en gräns med äldre hästar när de inte vill mer och det är klart att känner han sig inte stark osv så kommer han inte vilja. Så orättvist - Wizt som älskar att träna och tävla! 

Hur orkar man ta sig upp igen och försöka hitta en ny? Jag vet inte om man orkar det. Jag älskar alla hästar hemma men vissa tar en speciell plats i hjärtat som jag tror att alla ni som är i sporten förstår. 
Vi har inte ekonomi att köpa mig en ny läromästare heller så då vet jag inte hur det blir. Man ska orka kämpa... vilket jag gärna gör men mitt i allt kämpande måste det finnas det där lilla extra för att orka och det där lilla extra för mig är Wizten. 

 

Kommentarer
- Camilla

Vi håller alla tummar och tår här för er! Förstår att det känns tungt just nu ❤️

Svar: ❤❤❤
Sandra Wickström

2018-10-26 @ 09:51:12
- Anonym

Styrkekramar till dig💕💞💕/Eva

Svar: ❤❤❤
Sandra Wickström

2018-10-26 @ 10:32:47
- Anonym

Jag förlorade två av mina hästar inom loppet av 7 mån. Ca 300 000kr som var poff borta och sen den otroliga smärtan av att se sina älskade hästar lida och vara dåliga. Saknade var enorm i början! Förstår vad du går igenom, det är jätte tufft men oavsett hur det går så lova jag att du kommer hitta styrkan att gå vidare. Jag gav nästan upp men nu är jag tillbaka starkare, med riktigt fina hästar och bättre än jag någonsin varit. Håller tummarna för din fina kille och för att du ska finna den inre motivationen att fortsätta kämpa mot dina mål! Med vänlig hälsning, Emelie

Svar: usch stackars dig!!! starkt av dig! ❤❤
Sandra Wickström

2018-10-26 @ 12:44:46
- Ann-Karin

Kämpa på, det är så tufft att kämpa när man sliter och gör ett så fantastiskt jobb som du gör, försök att tänka positivt i det negativa, det finns problem men det finns alltid lösningar, ge inte upp din fina kämparanda ❤

Svar: Tack ❤
Sandra Wickström

2018-10-26 @ 14:39:06
- Farmor

Åh Sandra jag är uppriktigt så ledsen för Din skull , förstår precis hur Du känner o
vet att Du behöver all uppmuntran o
”cred” Du kan få på Din resa, o förstår att Wizt gett Dig oerhört mkt av detta, Livet är inte alltid rättvist precis som Du säger, så jag ska tända ett Ljus för Dig o tänka goda tankar o hoppas att allt detta tråkiga snart är historia, alla Kramar Liselotte 🤗❤️❤️❤️

Svar: Tack bästa farmor ❤❤❤
Sandra Wickström

2018-10-26 @ 18:31:56
- J.

❤️❤️❤️

Svar: ❤❤
Sandra Wickström

2018-10-26 @ 20:14:59
- Anna

Åh Sandra! :( Så himla himla trist att höra att han blivit sämre igen. Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för er❤

Svar: Tack ❤
Sandra Wickström

2018-10-27 @ 10:01:13
Blogg: http://elfstrands.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0