28/11 2018 Lappen på pay and jump

Laphroig "Lappen" var med till Grevagården på pay and jump. Han fick gå 2 st 65 cm-rundor.

Vilken häst - ren glädje att utbilda! 

Bjuder på film, be nice!
 
Första rundan så vill jag få upp huvudet lite men då tar han inte styrning och kikar på stjärnorna. Går an nu på låg höjd att han vill gå som en myrslok men på högre så måste huvudet vara med. Han har inte bästa balansen men jag tycker det blir bättre. 
 
På sista hindret kan man välja kombination eller vattenmatta och jag valde kombination i första och vattenmattan i andra rundan. Han är helt otittig och bryr sig inte om andra på framhoppningen ens. Vilken häst! Så skönt när han är så cool med allt runt om så då kan vi börja träna på det som är svårare nu. Jag ska okså prova att sätta på en martingal. 

 

 
 

Kommentarer
- Anonym

Bra ridit igår Sandra👍👏kommer bli bra detta👌✨härligt att han är så cool😁❤️💕/Eva

2018-11-28 @ 10:02:53
- Anonym

Hej! Är ny här på din blogg. Så himla roligt för dig att få möjligheten att rida så många olika hästar! Undrar hur du får ihop tiden, pluggar du på distans eller har du tagit en paus från skolan? Skulle vara superkul om du skrev ett inlägg om dina tankar kring att få tiden att räcka till och hur du prioriterar skola/ vänner/ hästar osv!
Lycka till!

Svar: kommer ett inlägg
Sandra Wickström

2018-11-28 @ 14:22:24

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0