26/11 2018 Wizt och Matrix

Wizt
En väldigt glad och nöjd Wizt efter att han tävlat i helgen. 
Det lyser om honom av glädje att vara på banan igen. Han är väldigt tydlig med vad han vill och han trivs inte med att bara gå i hangen och ha det soft. 
Visst han var väldigt sjuk nyss men det har vänt väldigt fort tack och lov!. 
 
Kul att få inviga fracken :) 

Kritik i FEI Prix S:t Georges
Domare1: 
Fina säkra byten. Önskar lite rundare form. Mjukt. 
Domare2:
Trevligt och mjukt. Lite mer bärighet och lösgjordhet önskas.
Domare3:
Lite mer eftergift och bärighet önskas. Jämnare kontakt. Ganska fint travprogram. 

Matrix
Matrix har ju också tävlat och här ser jag det som ren träning. Jag måste hitta hur han vill att jag rider honom och han ska inte få bli upprörd utan vi ska lära oss att "prata med varandra" utan att han går i försvar och blir arg. Känns som om han väntar på att jag ska tappa tålamodet men det kan han vänta länge på ;) 

Jag är jätte nöjd med att jag kunnat ta upp honom i formen mer och som Eva säger "spänt bågen lite mer" Bitvis var han riktigt fin på banan men sen sprack det men inget bråk. Bara han förstår att jag inte kommer sätta honom i en situation han inte är redo för så kommer detta bli bra säger Pia och det tror jag på! 

Kritik på fredagen: 
Trevlig modell med  fin galopp och rytm. Visar flera linjer med fina kvaliteer men tyvärr spänd och lite vingligt och inte riktigt fokus på dina hjälper vilket ger missar i mekanikens renhet och linjers ridande vilket ger poängen idag. 
 
Kritik på söndagen: 
Utvecklingsbara, ofta på dubbla spår, ojämnt påskjut. Stundtals mot hand. Bra sits och mjukt. 
Mycket trevlig häst. Tyvärr går den inte alltid på dina hjälper, se upp med rakriktiningen. Ibland ojämnt påskjut Lycka till och kämpa på!

Tränare
Jaqueline var också på Grevagården och tävlade på sin fina Dark Chocolat (stavning?) de är verkligen ett fint ekipage. Lite avundsjuk. 
Emma var också och tävlade på en något spänd Belissima. Fin däremellan. 
Pia kom och stöttade oss och det är jag jätte tacksam för! 
 
 

Kommentarer
- Anonym

Du är en KÄMPE Sandra o du har så sunt tänk... Like it😉kritiken var ju inte fy skam... roligt att läsa.... låter lovande och så roligt att Wizt är tillbaks. Ni är bara bäst😘💕✨✨kram/Eva

Svar: ❤❤❤
Sandra Wickström

2018-11-26 @ 08:55:32
- Jaqueline

Ni var så duktiga ❤️

Svar: ❤❤
Sandra Wickström

2018-12-02 @ 08:54:24

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0