23/11 2018 Matrix start MC1

Jag valde att rida Matrix idag i en MC1. Det kunde ju gått bättre... spänd kille och vi fick ihop 54% känner mig ändå nöjd. Nöjd kanske du tänker... ja jag är det för jag kom runt utan bråk fast han stannade upp i bland och jag inte kunde rida som jag ville. Jag vet ju att jag inte kan blir arg eller frustrerad på honom och säga till honom genom att gå på med tex extra skänkel när han inte vill ut i ett hörn tex. Hans svar har varit att bli arg på mig och resa sig. Läs mer här. 

För bara ca 1 månad sen tragglade vi på med jobbet att han bara ska lyssna på mig som jag skrivit om flera gånger. 

Han gick stadigt i den förvända galoppen som han gärna har velat byta galopp innan. 

Lyssnade fantastiskt bra inne på framridningen och sen spände han till när han kom in på banan. 

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0