8/5 2018 Lite om de flesta hästarna

Jag har missat att skriva om alla hästar som jobbat på de senaste dagarna. 
 
Puzzel
Fina känsliga Puzzel har ju jag jobbat med ett tag nu som ni vet. Jag har koncentrerat mig på att han ska jobba avspänd och mjuk. Har satt upp Matilda på honom och det gick suveränt bra. 
Nu har också Joline suttit upp och det lika bra som med Matilda. Duktiga tjejer och en ponny som slappnar av mer och mer. Till salu
 
Curre
Curre är inne i fällning och då blir han alltid lite extra trött. Jobbar på bra och har ridits av Joline i helgen och de är ett fint ekipage ❤ Målet för 2018 är nu spikat. Till salu
 
Boyan
Jobbar på bra som vanligt. Igår tog vi en tur i skogen ensamma. Till salu
 
Wizt
Har vilat från tävling och det behövdes. Har ridit küren och har fått tillbaka 1a utkastet av musiken. 
 
Collin
Collin har ju tävlat det har jag skrivit eget inlägg om. Han känns trött i kroppen så vi beslutade att vila honom några dagar. Linnea Stray, Eq, kom igår kväll hem och kände igenom honom. Jag kände rätt, han hade nackspärr och kändes lite ansträngd från manken och ner vid bogen (där han sträckt sig innan) plus att länden på motsatt sida var ansträngd. Precis som jag känt, han ville inte ställa i nacken och han vill inte ställa igenom i kroppen ordentligt. Skönt att fånga det snabbt efter att det uppkommit. Collin uppskattade Linneas besök!
Tänk om han kunde vara lugn och sansad och inte fara runt så i hagen. Får ändå vara nöjd att det gått lång tid sen vi behandlade honom senast. 
 
Athena
Denna tjej tar stora steg framåt i utvecklingen. Jobbar på med bjudningen som innan. Hon har redan visat att hon kan korta och länga sin trav. 
 
Matteus
Teus har varit på hingstvisning och sen har han vilat. Måste få vila efter att han visat upp sig så fint :) 

Kämpe Vilde
Vilde Bill lever inte upp till sitt smeknamn. Lugnare och mer sansad ponny får man leta efter. Allt han lärde sig i höstas sitter kvar och Joline red honom riktigt bra i söndags igen. Så tacksam för att "mina tjejer" hjälper mig då och då med de små ponnysarna så att jag kan kolla att de sköter sig vid ryttarbyte. Till salu.

Chili
Denna fina dam jobbar på riktigt bra och nu ska hon snart ut på hoppbanan för 1a gången i livet, spännande!
Målet för 2018 är spikat. 

Walencia & Chaneline
Moa och Walencia har varit på laghoppning i helgen och laget vann omgången. 
Uteritter och vila har Nellans dagar bestått av det senaste. 

Bert
Nya skor i fredags. Mest gått i skogen och igår kväll trampade han av sig en sko på deras runda i skogen. 

Taste of Legend "Tasty", Heart of Love "Hjärtat" & Mr Amende "Brorsan"
Pappas ena travare Tasty startade i Årjäng i söndags och tog en fin 2a plast. 
Hjärtat ridtränas av Moa.
Brorsan är till salu som i 1a hand skogsmulle

Träningar
Jag har haft träningar för Matilda, Joline och Nicole.
Nicole är Jolines ena lillasyster och hon blir 4 år nu i maj. Nicole är superduktig!
 
Filmat
Igår kom Ulle med hennes fina 5-åriga New Forest sto Miss Mazarin. Mazarin ska säljas så vi filmade lite när jag red henne. Film kommer. Till salu

Är du intresserad av någon av de hästar som är till salu hör då av dig på Fb, Insta eller maila [email protected] så hjälper vi dig komma i kontakt med ägarna för mer info. 

 



Kommentarer
- Hanna

Kul att läsa om hästarna!

Svar: tack ska försöka bättra mig och skriva mer om alla
Sandra Wickström

2018-05-08 @ 16:57:05
Blogg: http://hannafialotta.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0