14/5 2018 Söndag hos oss

Goa Matilda kom hem till oss och hjälpte mig hela dagen.
Jag är så tacksam att hon kan och får komma och vara hos oss, tack!

Vilde Bill
Började dagen med Vilde Bill, han gör inte direkt skäl för sitt namn Vilde.
Galopp är fortfarande lite läskigt med ryttare på men det kommer lossna. 

Curre
Red Curre tillsammans med Matilda och Chili. Ett pass på banan. 

Chili
Ett pass på banan. 

Money Boy
Idag blev det lite hopp och lek. Han hoppar så väl min fina kung. 

Matteus
Hoppning med Matilda. Fint ekipage och Matteus var så glad att få skutta lite. 

Puzzel
Matilda red honom och fokus låg på att han skulle vara lugn. Tränade nedsittning vilket känns bättre att träna på med lite mindre ryttare. Han gjorde det riktigt bra. 
 
Athena
Denna tjej är helt fantastisk, så rolig att rida! 
 
Collin
Provade att rida i Jaguarsadeln jag lånar för första gången eftersom Collin vilat. Sadeln låg tyvärr inte 100 och det känns som om jag hamnar i framvikt och sadel glider bakåt. Får prova nån mer gång med padd under. Lade om sadeln 3 ggr under passet igår. Den verkar inte trycka någonstans på honom men trillade ner lite väl mycket mot manken. 

Provade att göre bytesserie igår och det gick faktiskt bättre än förväntat i början. Efter ett par bra försök började han snurra till det och då får man inte bli arg och man får försöka lugna honom och sen börja om. 
Längtar till vinterträningen med denna killen då ska vi ta det till en ny nivå hoppas jag. 

Byte
 

Matilda fick prova min räserprins :)


Happy rider :) 


Matilda fick prova att göra byte på honom och efter 2 försök blev det ett par rena byten. Han är inte helt lätt att rida den här killen. Tur vi har bra kommunikation så hon fattar vad jag menar. 

Wizt
Vila i hagen med mycket gräs för Wizten, det är han väl värd.

Walencia och Berty
Moa och Mimmi åkte till Lidköping med Bert och Walencia och badade. 

Hjärtat, Chanel & Tasty
Moa och pappa tränade Hjärtat i vagn och Moa red Chanel. Mimmi red Tasty hemma. 

Brorsan
Brorsan fick en tur ut med Ida. 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0