10/5 2018 Hoppning mm,

Nu rusar tiden igen. Hästarna har släppts på grönt och det är riktigt skönt för dem. Så glada pållar. 

Hoppträning
Vi har hopptränat för Nils Strid Svensson som vi brukar varje vecka. Denna gång red jag Chili. Hon har en jämn fin galopp som hon gärna rullar på i så det blir min utmaning med henne i hoppningen. Hon överhoppar sig inte dirket heller så hon är drömmen att hoppa terräng på. 

Athena Vuo
Athena utvecklas snabbt just nu. Jag älskar att rida den hästen. Nu sist hade jag ett kort hoppspö i handen (rider utan spö och sporrar annars) och jag kunde peta på bogen och hon svarade snabbt på det. 
Måste få till en sadelutprovning inom kort. Sadeln hon har är skön och den trycker ingenstans på henne så vi lider ingen nöd. 
 

Så roligt med en brun häst bland alla mina fuxar. Hon kan ju i princip ha vad som helst på sig färgmässigt.

Träningar
Matilda kom och hoppade lite på Chili och det gick fint. 
Ny liten elev som heter Isabelle. Jag började min dressyrkarriär för hennes mamma Jenny på Quest och Jenny tränade oss från Lb till start på ungponny-SM och SM på B-ponny. Många roliga minnen. 

Pappa har fått diskbråck och det är illa så nu väntar vi på operationstid för honom innan sommaren. 

Vi njuter av det fina sköna vädret nu, hoppas ni gör detsamma. 

 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0