6/3 2018 Fokus på rätt sak

Igår satt vi och pratade om tävlingar och mitt fokus vid maten.

Kom in på EM i Ungern 2017 och jag har funderat lite på det innan själv.  
Om jag hade fokuserat på att jag ska träna mig och Boy till att bli så bra vi bara kan inför EM så tror jag vi fått lite bättre rundor. Nu fokuserade jag på "wow jag är uttagen att rida EM" och fastnade i den där "wow-känslan"
När jag hamnar i den känslan så blir jag tam i ridningen och åker häst lite för mycket. 

Så här i efterhand blir jag irriterad på mig själv men samtidigt var det jätte stort för lilla mig att bli uttagen att rida EM på ponny men min egenutbildade ponny Money Boy.

Veterinärbesiktning i Kaposár Ungern


Ridning på banan


Första starten I FEI Lagtävlan och jag slutade som näst bästa svensk nr 26 efter My Sandgren nr 25 av 60 starter. Jag är såklart nöjd med vårt resultat men jag önskar att jag inte blivit lite förblindad av "att rida EM".  






Ridning mellan starterna



 
Vi kom fram till att det var bra att jag är medveten om att jag blev påverkad av hela grejen.
Jag var så tacksam att jag fick vara med och slogs av hur stort hela grejen är.

Det är bara 4 st/år som rider EM i dressyr på ponny.

 
Jag lyckades nå mitt stora mål på ponny! 
 
Nästa mästerskap blir inte lika stort för mig för nu vet jag ju hur det går till. (Nu lät jag stöddig men jag har som mål att rida fler mästerskap i framtiden och man måste tänka "jag ska")



 

Tack Money Boy för allt du och jag gjort tillsammans! 

Mimmi & Boy

 
Mimmi jag och Moa

Nu ligger mitt fokus på träningarna och tävligarna framöver med de olika hästarna och när jag ridit en tävling så ska den släppas i tanken och fokus på nästa. Så gjorde jag på ponny och det tog mig till toppen med en av Sveriges jämnaste presterande ponnys. 

Det som är lite tråkigt är att man inte njuter ordentligt under tiden men man ältar heller inte det som inte funkade vilket är bra. 

Tidigt fick jag lära mig att inte älta det som inte gick bra när jag tävlade.
Mamma ställde alltid frågan "vad är du nöjd med?" efter jag tävlat hon har aldrig påpekat det som gick fel.
Om jag frågar så svarar hon om det dåliga men hon tjatar inte på mig om det och det är jätte skönt. Jag vet så väl vad som inte gått bra.  

Målen för 2018 är satta - nu kör vi!

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0