5/3 2018 MsvB2 start med Wizt

Vi hade med oss Wizt också på tävlingen och han startade MsvB2 också. 

Han blev lite orolig i transporten när han väntade på sin tur. Vi var där i god tid inför Collins start. Collin var först ut. Wizt blev nöjd när vi plockade ut honom.

Bjuder på film, be nice!


Finns inte så mycket att säga om starten mer än att han gör det jag ber om utan några större missar och nu ska vi utveckla detta och få mer tryck i ridningen. 

Mamma har sett att när vi ska ha mer "tryck" så lutar jag mig mer bakåt och dippar huvudet och det tänkte jag på när jag red fram speciellt och fick ok på sitsen av mamma :) 

Domarkommentar: 
Fin takt och enegi. 
Trevlig form. 
Snyggt och noggrant ridet!
 
72%

Vi fick bara ett betyg under 7 och det var på en volt där fick vi 6,5 då den blev oval.. 

Jag är nöjd med min gentleman och nu ska vi träna vidare och bli bättre. 


 
Tacksam att jag får ha en läromästare som passar mig bra. Har samma stam som Collin till viss del och nån gång snurrade det till på Wizten också på framridningen men det är mer ett undantag än regel. Efter start och prisutdelning blev han väldigt taggad och det var en ny sida vi inte sett direkt innan. När jag hoppade av kastade han sig bakåt och det är inte ok. Är man 19 år så ska man veta att man står still. Tur Mimmi höll i honom just då. 

Tydligen är det svårt att uttala Wiztens namn för det blir aldrig rätt på prisutdelningar. Det uttalas visst. 






</div

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0