29/3 2018 Kort om hästarna

Money Boy
Boy är i bra form och han älskar att tävla så det ska han snart få göra :)

Collin
Även om Collin varit högt och lågt den senaste tiden så har jag känt att han varit lite trött i kroppen. Bestämde att han vilar 1 vecka. På måndag sätts han igång igen och sen väntar träningar och tävling framöver. Nu är jag taggad att jobba extra med prinsen. Collin vill alltid vara mig till lags så jag måste stålsätta mig och ge honom vilor då och då så han inte ledsnar. 

Wizt
Mycket tävling för Wizten just nu men han vilas mest tiden mellan tävlingarna så jag kan lova att han är taggad. Jag jobbar mycket med att få honom att runda sig mer och ändå kunna samla sig. Han vill gärna gå upp i nacken och knäppa av till viss del. När jag får en bättre överlinje så åker nosen lite bakom men det får jag ta just nu. Rider på träns när han inte tränas för tränare. 

Matteus
Jobbar på som vanligt. Otroligt pigg och glad. Han har växt i sin kropp och är biffig nu :)

Curre
Denna fantastiska kille fäller nåt bedrövligt nu och då kan jag märka att han blir lite tröttare och sover mer i hagen än annars. 

Heba (Moa & Mimmi)
Heba är nu inriden och rids i alla gångarter ute i skogen. Åker hem på fredag.

Femman (Moa & Mimmi)
Denna lilla tjej är full av energi. Har svårt att koncentrera sig på vad vi vill runt henne. Riden på men är inte mogen för att ridas nåt direkt. Ägare Anneli har besultat att hon ska stå över 3-års test, bra beslut.

Barbie
Barbie ska ridas in senare i vår. Just nu växer hon och vilar mycket i hagen ser vi. 

Puzzel
Jobbar på. Okomplicerad och alltid rolig att rida. Om han blir lite stressad så blir han trippig att rida och det jobbar jag med hela tiden. Om han trippar fram kommer jag ingenstans i utbildningen. Nu väntar vi på att banan ska torka så vi kan börja hoppa också. 

Athena Vuo
Unga Athena har fått framskor och nu ska det börja jobbas lite mer med henne. Dags att börja skolan nu...Vill undvika att rida på vägen med denna donna då hon saknat bjudning. 

Dinelli
Ska snart sättas igång och säljas. 

Chili
Denna fina talangfulla tjej är mer positiv till arbete nu än i höstas så jag har jobbat rätt utan att hon ledsnat. Nu väntar vi på att banan ska torka så vi kan börja hoppa också. 

Aronia & Kru-Ellen
Ridna på i skritt och trav. Aronia är den som just nu är mest cool av de två tjejerna. Jag har lite dåligt samvete för dessa två pga tidsbrist. 
1 ev båda kan ev lånas ut till nån som vill fortsätta rida dem. Intresserad? Hör av dig på mail [email protected]

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0