17/3 2018 Hoppas att det vänt nu

Min känsla runt hästarna har vänt nu känns det som och jag hoppas verkligen att det stannar så.  
Det känns roligt igen och jag ser fram emot tävling och träning. Ett tag kändes det som om alla val jag gjorde för hästarna inte var bra i andras ögon. 
Denna vintern har varit motig med vissa saker.
Byte från ponny till häst är inte lätt och det är lite av en sorg att inte få starta Money Boy internationellt längre. Detta drabbar alla så det är inte extra synd om mig men vi gjorde en väldig resa tillsammans kungen och jag. Jag är otroligt stolt att jag klarat av att ta honom från LB1 och fram till att vi gjort allt man kan ställa upp i med en D-ponny men känslan nu är lite "tom". 

Att börja tävla häst mer frekvent. Det är nya klasser som man inte har koll på så det är mycket att lära sig. 

Jag har sett vilka enormt fina hästar det tävlas på nationellt i juniorklasserna mm. Bara att gratulera dem till otroligt fina hästar. Jag får hålla tummen att jag blir den som får ett SWB-föl genom SWART i år. 

Jag vill utmana mig själv hela tiden
Att starta MsvB2 med Collin var en sån utmaning och det gick ju bra :) 
Han gick runt på 64% och kvalade nationellt.
Jag är väl medveten om att jag inte kan vinna alla klasser jag ställer upp i men jag kan göra mitt yttersta för att visa hästen jag rider på bästa sätt. 

Ensamt
Jag är hemma men det är slitigt att gå här hela dagarna. Vi har 23 hästar på gården nu och det är ca 12 boxar som ska mockas dagligen, fodras, strö, vatten mm. ja ni vet allt jobb som hästarna behöver sen kan jag börja rida. Missförstå mig inte, jag älskar livet men det kan vara kämpigt ibland. 
Det är ensamt att gå hemma själv, jag saknar helt klart mina kompisar men jag vill verkligen inte gå i skolan. 

Osäkerhet
Osäkerheten att inte äga hästen du tränar kan vara väldigt påfrestande. Här måste jag lära mig att ta det och utbilda på bästa sätt. Säljs de så kan jag vara nöjd och stolt över att jag utbildade hästen så bra jag bara kan. 

Jag och kungen i Kaposvár Ungern på EM 2017


Delar av mitt viktiga team 

Bygga/flytta?
Vi ska i alla fall kolla upp möjligheterna att bygga ridhus hemma. Håll tummarna att det är möjligt. 
Alternativet är kanske att flytta och det kollar vi också på. 

Jag har för 1a gången i livet en läromästare, Wizt. Tack Kristina Elner för möjligheten! Det underlättar verkligen jobbet med framförallt Collins utbildning just nu kan jag säga. 
Jag & Wizt 

Varje motgång lär mig nåt nytt.
Denna gång kommer jag fram till att det är otroligt viktigt att jag har ett team runt mig som stöttar, pushar och tycker om mig. Jag behöver få beröm likväl som kritik. Jag rider för att bli bättre! 

Nu hoppas jag att det vänt!

 




Kommentarer
- Anonym

Fina fina Sandra blir lite ledsen när jag läser det Du skriver , har ju följt Dig under åren o sett Din utveckling o ja vi skulle kunna stanna där för en sån utveckling är det få förunnat att få vara med om. Precis som Du nämner Money Boy LB till Internationella starter så stort. Förstår så väl att det känns ensamt o ibland tungt Du ju en Elefants Hästjobb o Du är 16 17 år bara det säger väl vilken styrka o talang Du har Sandra. Jag tror att om ngra år kommer Du att ha mer Personal omkring Dig o kanske t o m kunna ta 2 lediga dagar ngn gång o göra ngt roligt bara för att känna glädjen när Du är tillbaka i Stallet igen. Jag skulle säga till dom som har/har haft en åsikt av negativ karaktär varsågoda o försök själva ha ha de skulle be om ledigt efter 2 ”Sandra” dagar jag lovar o tyst skulle det bli. Så lova mig lyssna inte bara gå på din inre känsla för den tar Dig dit Du vill eller hur Kramar i Kylan ❤️ ”Farmor” Liselotte

Svar: Tack "farmor" Du är så snäll ❤❤❤
Sandra Wickström

2018-03-17 @ 10:53:31
- Ulle

Du är bäst Sandra!!!🌟
Livet består av med & motgångar.....och det resulterar i erfarenhet. 💗
Du är fortfarande ung men har redan mkt med i bagaget, inte alla 17-pringar som ridit Em!!

Kämpa på! Du är en förebild för många unga där ute!😘💞

Svar: Tack snälla Ulle ❤❤
Sandra Wickström

2018-03-17 @ 11:21:22
- Louise

Kämpa på Sandra! Du är så duktig och har varit imponerad av ditt driv ända sen Quest-tiden. Med så mycket erfarenhet från olika hästar och ponnyer i bagaget så tvivlar jag inte på att du når verklig framgång även på häst. Kram!

Svar: Tack snälla. Åh lille kungen Quest, han är saknad. Hoppas han kan köpas tillbaka när han ska pensioneras.
Sandra Wickström

2018-03-17 @ 14:58:31

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0