1/3 2018 Ny månad & en fantastisk faster

Så var det 1a mars då. ny månad som jag hoppas blir en bra månad. Tacksam att det inte snöar så hos oss som i Skåne just nu. Tänker på hur Camilla med familj har det. 

Igår var det lika isande kallt. Full fart i kylan med alla hästar. Tog säkert 45 min att få ur all is i alla hinkar i stallet, puh. 

Chili, Curre, Puzzel och Heba fick jobba på lina. Tänkte att det skulle spara mig lite i kylan men det vet jag inte om det gjorde egentligen. 

Wizt fick följa med till ridhuset för ett pass, det var uppskattat av honom. Han fryser väldigt lätt ute nu. Blåsten gör det inte direkt bättre.

Matilda & Ulrika
Matilda och Mazzetti tränade i ridhuset också. Jag och mamma pratade om vilken otrolig utveckling Matilda gjort ridmässigt på bara 1 år. En verklig talang <3 så glad och stolt att hon tränar för mig. Få förunnat att ha sån talang och lära sig så fort. 
Tänk vilken start hon har i sitt hästliv, en faster, Ulrika, som har många fina ponnys och hon är beredd att ge Matilda möjligheten att lära sig hur det är att ha en egen häst. På ridskolan missar man mycket kunskap i hur det ska skötas alla dagar om året. Ulle kör och betalar ridhusavgifter mm så snällt! Du är guld värd Ulle <3 <3 

Bild från i höstas på Mazarin och jag ser enorma framsteg sen dess. 


Fick upp på FB att vi haft Walencia i 1 år idag :) Ingen är gladare än ägaren Moa,
 
Ikväll rider jag 3 träningar. 
Jag och mamma tar med oss Collin och Wizt och Mimmi kommer sen med Curre och hennes nye Berty. Kul att se hur han sköter sig i ridhuset. 

 

Kommentarer
- http://veckomagasinet.com/

jag rider också älskar hästar

Svar: Härligt! Hästar är fantastiska ❤🐎
Sandra Wickström

2018-03-01 @ 14:00:08
Blogg: http://veckomagasinet.com
- Camilla

Jo då, vi har klarat oss riktigt bra hittills 😃 ska dock ner till Flyinge på lördag när det ska komma massa snö 🙈 Får bli traktorn..

Svar: Åh va skönt! Ta det lugnt ner till Flyinge!
Sandra Wickström

2018-03-01 @ 21:26:51

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0