29/1 2018 Årets 1a tävling

Nu har vi klarat av årets 1a tävling jag och Money Boy :)
Vi satte oss i bilen runt 9.30 igår och sen var det många timmar framför oss tills vi kom till Halmstad.
Själva resan var väl inte den roligaste men väl där efter mycket tankar fick vi se ett häftigt ridhus i Halmstad och bra arrangerad tävling. 

När vi tog ut kungen så märktes det att han visste att det var tävling. han taggade till och ville helst galoppera till framridningen. Han älskar att tävla. Fantastisk att åka med han märks knappt i bak.  

Klarade av att släppa allt och hålla fokus på framridningen och jag kunde ta det lugnt och njuta på tävlingsbanan. Underbara bästa ponnyn Money Boy som fortsätter leveera jämna rundor.Vad vore jag utan honom?! 

Härligt att träffa så många tävlingskompisar med familjer igen. Det  var årets 1a OBS-tävling och det var jätte skönt att slippa tänka på det. Senaste åren har varit så fokuserat på det att gårdagen kändes väldigt lugn. 

Bjuder på film, be nice!
 
72,883% totalt.
Domare 1, allmänt intryck 8,0: 73,649% Fin ridning på en skolad, mjuk ponny. Bra timing
Domare 2, allmänt intryck 7,5: 72,297% God sits & inverkan. Fin uppvisning!
Domare 3, allmänt intryck 8,0:  72,703% Välridet! 
 
Prisutdelning
 
Nu blev vi bedömda enligt det nya i FEI-klasser under allmänt intryck, en enda punkt kvar:
Ryttarens sits och hållning och finheten i samt effekten av hjälperna. Jag är nöjd med betygen 8,0 7,5 och 8,0 

Denna fina bild på kungen är tagen av Pierre Anderzzon
 
 

Kommentarer
- Josefine

Vilken fin ritt, och vad roligt med vinst. Grattis! :)

Svar: Tack! Skönt att vara igång igen ☺
Sandra Wickström

2018-01-29 @ 08:41:17
Blogg: http://www.myllenberg.se
- Anneli A

Snyggt som vanligt ❤️😍👏🏼😬😬

Svar: Tack ❤❤❤
Sandra Wickström

2018-01-29 @ 08:58:05

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0