16/1 2018 Förvånad stolt ryttare

Vilken rolig dag jag hade igår (läs måndag). Lovis och Moa var med hela dagen och vi hinner så mycket mer än när jag är själv. 13 hästar senare så ligger jag nedbäddad efter att ha sett att Peder fick Jerringpriset för 2a året i rad, grattis Peder!

Uteritter på fm och eftermiddagen. Blåser storm och är svinkallt. Hästarna fick komma in ganska tidigt, runt 16.00 för det är svårt att fodra när det blåser så. Hästarna behöver mat ofta när det är så kallt. 

Lovis, jag, Collin och mamma åkte till ridhuset. Började att rida ett pass på Pias Villmer. 
Villmer blir bättre och bättre i framförallt galoppen som jag jobbar med. En rolig häst att rida. 

Matilda & Mazzetti
Matilda red ett pass på Mazzetti, nu börjar hon bli riktigt stark ponnyn och Matilda utvecklas jätte snabbt just nu. 
Så roliga att träna. 

Collin
Collin var sist ut för dagen. Sprang på lastbilen när vi skulle åka, alltid kul när de ser fram emot arbetet.
Kändes fin direkt från start, inte spänd utan väldigt mjuk. Arbetsglad som vanligt. Värmde som vanligt och sen jobbade vi lite styrka i galopp. Collin får jobba mycket styrka men han tar det bra just nu med det upplägget vi har nu. Bytena satt perfekt när vi bytte varv. Så roligt jag bara njuter när jag rider honom. 
Mamma sa till mig att rida byte i var tredje och jag styrde in på diagonalen och provade, döm om min förvåning när han klarade 3 byte i var 3:e ! Kan knappt fatta att det gick och rena var de också :) :) :) 
Mamma skojade och menade inte allvar men jag var ju tvungen att prova.  Förvånad ryttare men så glad och stolt, detta har vi klarat av själva. Vi kommer närmare målen för 2018 för varje pass.
Galoppen blir bättre och bättre, jämnare kvalite i båda varven. 
 
När vi kom hem runt 19-19,30 så såg vi på film och chillade. Lovis har varit en väldigt rolig arbetskamrat. Rider väldigt bra. 

 

Kommentarer
- Anonym

Hej, alltid så kul att läsa dina inlägg, är så grymt imponerad av ditt jobb du gör med hästarna! Kul med en tjej som når sådan framgång och ändå håller sig så ödmjuk:) Jag undrar lite hur du gör när du tränar upp styrkan hos hästarna?
Hade också varit kul med ett inlägg där du skriver hur ett veckoschema ser ut hos dina tävlingshästar, hur långa pass mm:)
Mvh, Anna

Svar: Hej och tack så väldigt mycket! Övergångar är nyckeln till mycket styrka, klättra, bommar, galoppera på tygeln i intervaller, samla galoppen x-antal steg och sen gå ur samlingen framåt och sen tillbaka till samling mm. Flyttar bakdelen i galopp på volt mm.
Jag kan göra en film där jag visar olika övningar jag jobbar med.
Kram Sandra
Sandra Wickström

2018-01-16 @ 07:51:52
- Hanna Karlsson

Vad härligt att läsa om hur det går framåt med ridningen! Saknar verkligen att rida men just nu har jag inte tid.

Svar: Nej va tråkigt att du inte hinner! Hoppas du får tid snart. kram
Sandra Wickström

2018-01-16 @ 18:02:35
Blogg: http://hannafialotta.blogg.se/
- Sandra SG

super fin häst! :D

Svar: tack snälla!
Sandra Wickström

2018-01-16 @ 21:00:25
Blogg: http://sandrasg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0