22/2 2018 Om Smoqing "Smurre"

 På vägen hem från Stockholm Horseshow så hämtade min familj hem Smoqing eller Smurre som han kallas från Djursholms ridklubb. 

Smurre är ett russ som ledsnat på livet som ridskolehäst tyvärr då han var verkligen omtyckt. 

Han fick gå i lösdrift hos mig efter att vi provat att rida och hantera honom. Vi fick känslan av att denna kille totalt ledsnat på att bli riden så vi bestämde att han skulle få "semester". Det var rätt beslut. 
Siv som var med och hämtade hem honom förälskade sig i den lille busen så nu har han flyttat hem till Sivan. Barnbarnet rider honom någon gång i veckan och resten får han mest ha semester. Helt rätt plan då han måste komma över att det är tråkigt att jobba med människor. Man vill ju att han nyfiket ska komma till oss och ställa frågan "vad ska vi göra idag?"  när vi kommer. 

Jag är övertygad om att detta kommer bli bra för Smurre och vi har också blivit kontaktade av tidigare ryttare/utbildare som gärna tar emot honom senare om han ska säljas. 

Stort lycka till med Smurre Sivan med familj!


 

Kommentarer
- Erika Pettersson

Åh de är nog lätt för en ridskolehäst o tappa suget dom rids rätt mycket varje dag med okunniga ryttare för o lära upp ryttare.

Inget negativt menat men tror det är väldigt lätt hänt så de är ju toppen att han fått ett nytt bra hem😊

Svar: Han var väldigt omtyckt av barnen men trött på det livet. skönt att han "hittat hem" nu.
Sandra Wickström

2018-02-22 @ 19:46:22
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/
- Anonym

Gör mig väldigt glad att få höra att han har hamnat med personer som verkligen förstår honom och har hittat en sån bra lösning åt honom! :)

Svar: hoppas verkligen detta kommer bli bra!
Sandra Wickström

2018-02-26 @ 22:45:24

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0