21/2 2018 Hoppträning

Igår var det dags för hoppträning igen. Jag har missat de 2 sista träningarna men nu var det dags. 

Jag har inte sett Moa och Walencia på 2 veckor och oj vilket framsteg de gjort! Jätte kul att se deras utveckling tillsammans. Walencia är ju inte en ungdom längre och det är så roligt att man kan utveckla även de äldre snabbt med bra ridning. 

Godingen Curre och Mimmi tränar på och Curre är en guldklimp!

Collin gillar att hoppa och han tar i ibland så jag inte kan sitta i sadeln :) 
Igår slutade vi på 1,05 (ja jag såg hur högt det var) det tycker jag är högt men jag bet ihop och red. Känns bra att "dressyrtanten Sandra" tränar på samma svårigheter som andra som har hoppning som nr.1
De som hoppar har min största respekt, det är inte enkelt. 

Bra tränare och bra träning är alltid viktigt men i hoppningen behöver jag verkligen en tränare som peppar mig och som tror att jag kan. Nils är väldigt bra på att få mig att hoppa en nivå högre än vad jag är 100% bekväm med. En bra tränare lyfter sina elever och man som elev är trygg och tränaren får oss då att göra det lilla extra. 

Bjuder på film, be nice!
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0