20/2 2018 Bra på olika saker

Skönt att vi alla systar inte är bra på samma sak utan vi är bra på olika saker.

En som jag vill lyfta lite extra är Moa. Moa har blivit så duktig med de unga hästarna i hantering och inridningen. Mimmi brukar hålla i vid uppsittning och Moa är den som sitter upp. Mimmi är snabb på att läsa av hästarna så det är tryggt med henne på backen. 

 
Moa har mitt största förtroende med Barbie framöver. Vi har en plan hur hennes utbildning ska genomföras. 

Igår fick hon schabrak och longergjord på sig och när vi gick ur stallet fick hon stå still på stallplanen och jag hoppade upp och bara stod på en pall brevid henne. När hon stod lugnt hoppade jag ner och sen gick vi ut i skogen en sväng. 

Jag önskar att jag var som Moa och Mimmi, alltså ganska orädd, men så är inte fallet. Jag ska inte vara den som först sitter upp om inte jag är trygg med hästen. 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0