19/2 2018 Svar på kommentar om Money Boy

Judith skriver:
Hej! Ni håller ju på och sälja boy nu. Men jag undrar varför du inte vill ha kvar honom och tävla junior klasser på honom? Han verkar väldigt välriden och du rider ju t. Ex passage på honom. Skulle vara kul att höra hur du tänker🎈.
------------------------------------------------------------

Vill börja med att tacka för att du läser min blogg, tack!

Money Boy som juniorhäst?
Om Boyan skulle gå juniorklasser måste han kunna byta galopp och det har jag inte lärt honom sen kommer han inte kunna hävda sig där som bland ponnysarna så nej han ska inte gå som juniorhäst. Passage och piaff kommer senare i klasserna. Har fått rådet att inte lära Boyan byten för det kan ställa till det för nästa ryttare. 

Money Boy borde få vara någons läromästare och förhoppningsvis snart vara i toppskiket igen för det kan han. Den jämnhet han bjuder på och otroligt fina galopp tar man sig långt med. Så länge han är hos mig kommer jag träna och tävla honom. Han är inte glad att bli lämnad hemma när de andra får åka och träna och tävla. Den killen vet vad han vill :) 
\n
\n
 
\nHästmaterial
Det är i mina ögon helt ok att rida ponny bland stora hästar om det är det man vill men en ponny har svårt att mäta sig med de stora hästarna nationellt och högre. 
Jag startade ju en nationell FEI Lagtävl. MsvB för juniorer i helgen som gick och ja helt ärligt så blev man nästan lite nedstämd. De har otroligt fina välutbildade hästar i dessa klasser. Man känner att man inte alls passar in om jag ska vara helt ärlig och då har jag inte sett alla fina ekipage än. Det är helt enkelt så att man får gratuelera dessa tejej och killar som fått så fina hästar och försöka hänga med själv. Juniortiden är så kort så vi får se hur det blir för mig men hästen måste vara med mig och tycka att det är kul. Avelsarbetet har verkligen gett fina hästar med massor av kapacitet.
Observera att det inte är synd om mig. Jag har många fina hästar att utbilda och rida men när den ena finare än den andra dansade in så tappade jag nästan hakan. De rör sig helt fantastiskt och vi är inte riktigt där än jag och mina kusar :) 

\n
\n
 
\n
 


Kommentarer
- Anonym

Du fick ju hjälp ekonomiskt för att kunna åka till EM men hon som hjälpte dig har inte ens fått ett tack, hon som gjord att folk gav dig pengar.

Svar: Då har du fel information tyvärr. Hon har fått flera tack och hon vet hur mycket pengar som kommit in. Skickat via messenger så hon kan kika där om hon glömt.

Jag passar på att tacka henne igen... stort tack för hjälpen på min väg till EM 2017 ❤

Jag tackar Traudi Björling igen också för initiativet ❤

Sist men inte minst tackat jag alla som hjälpte till. ❤❤
Sandra Wickström

2018-02-21 @ 13:07:42

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0