18/2 2018 Igår MsvB2 på Collin

Igår red jag en programridning på Collin, spännande kan jag säga :)

Nästa start ska han ha röda rosetter i svans, pannlugg och båda sidor. Värmde länge och det är nog det han behöver. Han är lite mötesskygg och just 1 häst reagerade han starkt på mer än en gång igår. Vi kan vara på väg åt ett håll och på nån sekund så är vi på väg åt andra hållet. 

Inne på banan är han lite tittig och tappar då och då fokuset på mig men jag tror nog vi ska ta oss förbi detta. Resulterade i 65,69%. Det han gör bra får han bra poäng på. 

Domarkommentar: Trevlig häst med positiv utstrålning och arbetsinställning. Fina vägar - ganska smidig - rena byten och planerande ryttare som ger hästen en positiv upplevelse. 

Bjuder på film, be nice!


Tänk vilket kliv han tagit i utvecklingen under vår tid tillsammans! Han är inte ens riden i 2 år av sitt 7-åriga liv. Att ta sig till Medelsvår nivå på så kort tid är bra jobbat. Ja jag vet att han inte alls är så stark som behövs mm men han är på rätt väg och han är arbetsvillig. 

Han är en spänd och tittig häst med mycket energi och bjudning. Efter galoppökningen när vi vänder upp på medellinjen tappar han fokus och börjar bromsa och då byter han. Hade jag bara fångat upp det snabbare hade vi klarat det. han får inte bromsa upp för då börjar han byta hej vilt. För nåt år sen tyckte jag det var riktigt otrevligt när han for omkring medan jag nu lugnt väntar ut honom. Tänk vad jag lär mig mycket på denna häst :)

 
:) 



 

Kommentarer
- Caroline

Jättefin han blivit! Väldigt lik min unghäst med o hitta spöken lite här o var 😂 man vet aldrig var eller när dom kan tänkas dyka upp haha.

Svar: Tack! Visst kan man bli "tokig" när de hittar spöken här och där men roligt är det. Hur långt har du kommit i utbildningen av din unghäst?
Sandra Wickström

2018-02-19 @ 22:08:11
- Maja

Vad fin han har blivit =)

Svar: Tack Maja
Sandra Wickström

2018-02-20 @ 10:52:15
Blogg: http://nouw.com/majasvenzzon
- Caroline

Ja man vet aldrig vad som kan hända minst sagt. Vakna kvicka hästar är roligt men mycket tålamodskrävande många gånger! Han är 6 i år men sparsamt tagen. Tanken är att starta La och msv c om allt går enligt planen. Har tyvärr haft lite otur i vinter med diverse saker som gjort att träningen stannat upp. Men snart hoppas jag att vi är på g igen :)

Svar: åh va kul hoppas att det går enligt planen framöver. hejar på er. 😀
Sandra Wickström

2018-02-22 @ 22:16:39
- Caroline

Tack detsamma 🤗👍

Svar: 😍❤
Sandra Wickström

2018-02-25 @ 02:40:11

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0