16/2 2018 Torsdag vecka 7

Så kom då torsdagen och jag känner mig inte 100 i form men jobbar på som vanligt. 

Hemma var det galoppjobb i snön för flera stycken. Boyan fick jobba lite passage det har han ganska lätt för och jag tycker att det är kul med lite nytt på honom. 

Curre
Var inne på Axevalla hästklinik med Curre som skulle mätas. Oj oj vilken tid sånt tar och så tråkiga pengar att lägga ut. Curre blev maxad C-ponny 1,40 över havet.
Fantastisk ponny att ha med sig det var lång kö med många ponnys men han står snällt med mig oh mamma och gör inget väsen av sig alls. Nästa mätning är när han blir 8 år alltså 2020.

Då det tog tid i Axvall så var vi lite stressade att hinna i tid till träningen med Collin och Wizt för Emma. Vi ringde pappa så han tog in grabbarna grus så sparade vi tid där. 

Collin
Jobbade mycket med att han ska bli mer bärig och jag ska våga utmana honom att samla sig några steg och sen fram igen. Han har så mycket enklare i ena varvet där han är starkare. Väldigt tydlig skillnad på Collin i oliksidigheten men det ska vi träna bort. Jobbade också på rakriktningen, det är riktigt svårt att rakrikta. 
 
I början av passet var Collin väldigt speedad och hittade ursäkter att kasta sig runt mm då tänkte jag att "Anneli, vi kommer med honom i helgen" men sen när överskottsenergin var borta så är han så fin och han är så rörlig. Älskar att sitta på honom och få dessa "wow-känslor"
Han tar träningen bra och han utvecklas hela tiden. Igår jobbade jag ju med steglängden mm så ett byte från ena varvet till det andra i galopp blev inte så bra som bara går om man säger så. Kändes som om vi var tillbaka till i somras när han sköt rätt upp i bytena. Tror nog det var för att han tycker att detta är jobbigt och då snurrar det till. 

Wizt
Sist ut för Emma var den gamle. Vi började med att rida igenom Lagtävlansprogr, MsvB för juniorer för jag tänkte mig på att prova en nationell tävling snart. Det gick lite så där. Jobbade på med olika programdelar och avslutade passet på honom riktigt nöjd. Ja jag vet att det tar tid att rida in sig på en häst men ni som känner mig vet att jag vill att det ska ske NU. Om ett halvår eller nåt kanske det börjar bli ett ok ekipage av den gamle och mig ;) 

Till er som läser bloggar osv vill jag bara säga att det är inte så att det går 100% bra hela tiden. Det är inte alls som det ser ut på bilder mm. i flöden på sociala medier. ALLA har svårigheter och har det jobbigt. Vissa dagar känner jag att jag inte kan rida alls. Nån har påpekat att man inte ska skriva allt speciellt inte när man inte är nöjd. Jag skriver kanske om max 10% av allt med hästarna och jag vill att ni ska se alla sidor av min vardag. Viktigt att ni vet att det inte bara är guld, gröna skogar, fantastiska träningar och solsken. 

Jag vill önska er en trevlig helg!

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0