15/2 2018 Klivet upp på häst

Att nu ta klivet upp på häst och ha det som fokus gällande mig själv känns nervöst och osäkert. Ponny har vi ju gjort i några år och där känner man sig mer säker. 

Vi kan inget om "storhäst"klasser eller hur man bör tänka och planera sina tävlingar.
 
Wizt
Vi har klarat av kvalet upp till MsvB och sen kvalet till nationell MsvB med Wizt på 3 starter det känns ju skönt. 

Jag har för 1a gången en häst som kan mer än mig så han kan lära mig om jag gör rätt, känns tryggt. Tyvärr är han i år 19 år så man vet aldrig hur länge han har lust att träna och tävla eller om hans kropp orkar. 
 

Collin blir 7 år i år så han kan jag tydligen starta i msvB utan att kvala via MsvC. Konstig regel då Wizt är den som kan och Collin lär sig. 
 
Gäller att ha roligt på vägen också inte bara stirra på resultat. 

Sen har vi unga Athena Vuo som ska matchas mot kvaliten det ska bli väldigt roligt och lite nervöst :) 

Sen vill jag också säga att jag verkligen saknar alla kompisar med deras familjer som man hade runt sig på ponnytävlingarna. 


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0