12/2 2018 Lördagens start MsvB2

I helgen var det dags för mig och Wizt att debutera i MsvB2 regionalt. Vi åkte ner till våra vänner Camilla och Robban med deras 3 grabbar och alla hästar. Så snällt att vi kan bo hos dem med häst och allt. Jag var anmäld till 2 MsvB2 starter i Ängelholm. Jag och mamma var de som åkte hemifrån. Mimmi och Moa var på inomhusterrängträning med Walencia, Annikas Ture och Curre. 

Känns ovant att starta bland storhästarna måste jag säga men så roligt. 1a starten med kandar, det var roligt!
Vi är bortskämda med att ha Mimmi med oss allt som oftast så detta med att fixa hästen innan tävling är lite ovant. Ni vet alla har liksom en uppgift när ekipaget ska göras i ordning och då försvinner en. Det är mycket i Wiztens huvud så man får vara lite vaken när man ska göra i ordning honom. Du får inte bli arg på honom utan ha tålamod då trivs han. 

Slutade på 67,791% 
Domarkritik: Bra ridning på lydig häst. Visas i fin form. (ibland något lång) men i balans med nosen framme. Trevligt att se! :) 
 
Bjuder på film, be nice!


 Jag är nöjd med honom då han lyssnade på mig även om han varvade upp lite för att det var tävling. Inte svår att hantera på tävlingsplatsen kommer bara bli bättre ju mer vi lär känna varandra. Bryr sig inte om andra hästar på framridningen även om nån skar av vår väg mer än en gång. Inne på banan känns det som om han tänker "nu kör vi jag vet vad jag ska göra". 

Red fram utan sporrar, de sätts på precis innan jag ska in på banan.

Nu är vi kvalade för att få strarta nationellt :) 

Tänk när han kommer biffa upp sig lite och jag får till bättre rundad överlinje, då kommer han vara riktigt snygg. 

 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0