5/12 2018 Svar på Carolines kommentar

Caroline skriver:

Hej! Utifrån vad jag läser i dina inlägg så verkar det som att du har flera olika tränare. Hur tycker du det fungerar? Det jag tänker på är om det är svårt att ha flera tränare som kanske tänker eller löser problemen på olika sätt. Tar du det du tycker känns bäst från varje tränare eller hur gör du för att det inte ska bli för rörigt i ditt system? Är de tränarna du rider för lika i sitt sätt att lära ut eller jobbar dom utifrån i princip samma system? Hoppas du förstod min fråga rätt 😊
----------------------------------------------------------------------

Hej och tack för din kommentar!

Jag har konsekvent tränat dressyr för Emma i många år och Jaqueline har jag tränat för i lite mer än 6 månader. Nils har jag tränat för i över 2 år i hoppning. Elin Göransdotter och Anna-Karin Beiron i terränghoppning. 
Jag har ganska lätt för att sålla ut det som passar mig och den hästen jag sitter på från olika träningar och det är ett måste om du tränar för flera tränare.  
Dessa har tillfört min ridning MYCKET och det är jag så tacksam för. 

Provat Pia Björk ett antal dressyrträningar nu och jag är väldigt nöjd med träningarna. Känner att jag och hästarna tar stora kliv framåt. Vi tränar mycket på olika linjer och hur jag ska rida hästen avspänd men ändå med lite tryck (tryck på rätt sätt). Pia är helt prestigelös och lyfter mig i mitt tänkande (mentalt) och ridmässigt. Kan rekommenderas

Om du byter/lägger till en tränare i ditt team får du kanske räkna lite med att det kan först bli en liten svacka för det är ju ett nytt sätt att tänka och göra.

Jag tycker inte man ska vara rädd för att prova att träna för fler utan våga prova. 

Viktigt för mig 
- träning på hästens villkor
- jag ska se fram emot varje träning, träning ska vara kul
- positiv till mig och hästen (oavsett vad jag sitter på) 
- positiv till alla i mitt team
- viljan att utveckla oss som ekipage
- förmåga att hitta lösningar på ett problem
- att kunna utveckla min tekniska ridskicklighet 
- lyfta mig, inte trycka ner 
- prestigelös (att inte sätta sitt egenintresse först)  
- förmåga att anpassa träningen efter ekipaget
- viljan att utveckla helheten såsom teamet, ridningen, tävlandet, träningarna, rutiner mm. 

Jag är väligt tacksam för all hjälp jag får av tränarna! 

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0