11/12 2018 Min måndag

Igår så var det full fart som vanligt. Alltid full fart in i ny vecka :) 
På ridbanan i regn/snöblandat regn från kl. 14.00 igår till ca 20.00 med en 30 min paus för mat. Gissa om jag var kall men det är så roligt så jag glömmer regnet. 

2 pass för Pia
Började med Wizt. Åh va jag älskar att rida på min ambitiösa häst. Han är känslig men på ett annat sätt än Collin. Wizt är mer introvert. Collin visar för alla att han blir upprörd medans Wizt mer tar det inåt i sig själv. Vi jobbar med att mjuka upp hans stela kropp och det blr för varje pass bättre och bättre. Vi gymnastiserar men bara det han orkar och väljer själv. Inte tvinga igenom böjning alltså. 

Ganska fantastiskt att man som ryttare kan påverka en 19-årig gammal häst så att han blir mjukare i sin kropp med små medel. När han jobbar på utan nån spänning alls i kroppen är känslan den bästa! 


Sen har vi då "superCollin"
Denna kille får lära sig att jobba med olika rörelser och behålla sitt lugn. Rikta uppmärksamheten på mig alltså inte allt runt om. När han jobbar fokuserat på mig så är han verkligen en dröm att rida! Vi är på rätt väg! 
 
Collins byte är fantastiska! 
 
Att träna är just nu som lite frustrerande-svårt att lära nytt. Ny tränare nya tankar och det ger mig nytt sätt att påverka hästen. Så roligt men svårt, mycket nytt att tänka på och det gör mig frustrerad för jag vill kunna NU, men jag vet att jag måste ge det tid. Pia är fantastisk som inte blir irriterad på mig, bl.a när jag hela tiden vill ta i tygeln i stället för att använda skänklarna. Tack Pia för ditt tålamod 💕

En häst som heter Ove
Ove bor in sig och han sköter sig riktigt bra. Han har full fokus på vad som händer på gården hela tiden. 
 
Asterion Vuo "Hasse"
Hasse och Zeus igår hos uppfödare Camilla igår. Jag längtar tills Hasse kommer hem till oss och ska börja förskolan nästa sommar/höst. Hasse är Athenas enda avkomma, pappa heter Dragon Welt. 
 
Annika & Ture
Annika kom och tränade med Ture. Vi har haft 1 veckas uppehåll pga tandläkarbesök mm för Ture så jag såg verkligen fram emot gårdagens pass. Annika är så go, alltid glad och kämpar verkligen. Imponerande. Igår testade Ture lite genom att reagera på lilla julgranen på banan men Annika fixade det galant! 💕

Petra & Tally
Petra och Tally var sen näst på tur efter Ture. Tally är alltid rolig att rida/träna. Jag känner att han börjar sakta men säkert bli starkare i kroppen. Traven har utvecklats men det finns så mycket mer i den hästen. Vi jobbar på med styrkan. 💕

Amanda & Milly 
Amandas träning var sist ut. Denna tjej utvecklas snabbt och hon är verkligen som en svamp. Så rolig att träna henne och Milly visar ju att träning ger färdighet. Bra jobbat Amanda 💕

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0