30/8 2018 Hoppträning för Nils

I tisdags var det hoppträning som vanligt med Nils Stridh Svensson. 

Jag hoppade Collin och Matrix.

Collin 

Jag börjar bli bortskämd med fina hopphästar! Collin är mjuk som en katt och blir mindre tittig för varje träning/tävling. Han älskar att hoppa. Träningen har verkligen gett en starkare häst som tycker livet är så roligt. Hoppas hoppas att han kan ta med denna coola inställning till dressyrbanorna framöver. 

Matrix

Trixen tycker nog att det är lite lågt i början och skuttar bara över men när det blir lite högre kommer sprången. Jag har upplevt honom som lite dragig på hoppbanan och lite ojämt driv i galoppen, lite av och på om ni förstår. I tisdags så kunde jag rida hela passet på jämn drivning och Trixen var fint på och ville hela tiden mer. Jag har också jobbat med att få in bakbenen och få honom mer ihop och Nils påpekade att han jobbar mer "på bakbenen" redan nu :) 
 
Som jag skrev innan jag är helt klart bortskämd med fina hästar! Så tacksam 💕

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0