3/4 2018 Tävling påskafton med Wizt

Efter Money Boy så var det dags för Wizt. Han har skött sig perfekt på lastbilen medan Boy startade och han var lugn och sansad, härligt!

Hade strax över 1 tim till framridning. Emma hjälpte mig via datorn kändes skönt att få hennes stöd. 

Fick ihop honom fint på framridningen och lyckades hålla ihop det ganska bra inne på banan. Klurigt att börja rida en ny häst. Det tar tid att rida ihop sig med en ny häst och jag måste ge det tid men det är svårt när man vill såååå mycket snabbt. 

Bjuder på film, be nice!


Vi vann klassen det kunde jag aldrig tro med tanke på de fina ekipagen vi hade som motståndare! 
Vi satte också 2a SM-kvalet så nu blir det Strömsholm om allt går enligt plan i juni-18
Stora målet för Wizt 2018 är uppnått! 

Prisutdelning juniorklassen FEI Lagtävlan MsvB
 
Jag skulle inget hellre önska än att ha nån mer häst att tävla i junior och YR-klasserna, drömma går ju!
Wizt är ju 19 år och man vet aldrig när han ledsnar på att tävla och Collin behöver tid. 
Jag är så himla sugen på att rida svårare rörelser med Wizt, han är ju min läromästare. 

 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0