17/4 2018 Ändrar målet

Ändrar målen
Jag har efter mycket grubblande beslutat mig att ändra mina mål för mig och Wizt.
Jag hade som mål att rida nåt juniormästerskap på honom men inser begränsningarna när man ser de andras "formel1-bilar". Vi har inte möjlighet att matcha deras otroligt fina hästar och då är det svårt att ta en plats. Inte riktigt schysst mot varken mig eller Wizt 19 år att ställa höga krav på kort tid. Viktigare är att han tycker det är kul att tävla och jag hoppas kunna hålla honom fräsch länge till. (Vet inte om jag väljer rätt men man kan ju ändra sig igen.)

Jag har nu som mål att lära mig så mycket jag bara kan av det Wizt kan. Jag vill upp och rida svårare klasser. Vem vet när jag har möjligheten att rida en läromästare igen, kanske aldrig, så jag vill ta tillvara Wiztens kunskap. Jag kommer tävla mot mig själv och procenten är inte det viktigaste utan att jag lär mig. 

Fokus och mål just nu.
Jag har ju ett mål att lyckas bestämma hur vi ska visa upp oss på banan hela programmet. Wizten tycker ju att han kan detta och vill visa mig hur man gör och då tappar jag honom och han rinner iväg, ha ha ha. Vi ska alltså hålla oss o MsvB-klasser ett tag till och jag ska lära mig att rida honom bättre framförallt inne på tävlingsbanan. 

Kloka tränare
Jag har kloka tränare som jag lyssnar på. Både Emma och Jaqueline tycker att jag ska lära mig så mycket jag kan av Wizten. 

Störst vinst?
Jag tror och hoppas att jag gör den allra största vinsten själv om jag gör så här genom att lära mig och sen ha möjligheten att utbilda hästar uppåt i klasserna när jag vet hur det ska vara/kännas. Jag tror att ni alla som läser min blogg vet att jag vill tävla på högsta nivå men nu är jag på häst och känner att jag har tiden på min sida. Juniortiden känns bara stressig tyvärr men hade jag haft en formel1 häst så hade jag också velat satsa fullt ut mot mästerskap såklart. 

Jag hoppas verkligen att jag tänker rätt och att jag om några år kan säga att jag gjorde rätt val. 

 

Kommentarer
- Anonym

Hej. Bra tänkt.Varför tränar du inte för Traudie längre?

Svar: Traudi bor i Täby och är sällan här så det stämmer art jag kan träna tyvärr.
Sandra Wickström

2018-04-17 @ 17:15:55

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0