13/4 201 Träning med Wizt

Igår var det träning för Emma. Hade lätt velat ha en tränares ögon på mig varje pass. Det blåste rejält men uppehåll så vi var nöjda. 

Jag började med Wizten. Älskar öronen!

Värmer och sen galopperar vi mycket som vanligt. Emma är nu mera på mig att han ska gå fram för mina hjälper direkt när jag ber om det och sen ska han ihop mer i kroppen. Jag känner en enorm skillnad i hur han rör sig när vi kommer till målet men det är inte alltid lätt att hitta för det handlar om små marginaler. 
 
Fick göra bytesserier också och då har jag lätt för att ställa för mycket och själv luta mig i sadeln för att "hjälpa till" vilket blir tvärtom jag motarbetar istället. Jag vet ju om det men vissa saker gör man utan att tänka. Skärpning! 

Mamma var och gjorde i ordning Collin när vi kom till travarbetet tyvärr...för här blev inga kort. Synd för han var så fint ihop och jobbade.

Nu är det dags att göra en kür till "den gamle". Årets mål är uppfyllt, vi har kvalat in till SM efter kort tid tillsammans.  

 






Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0