30/10 2017 Curre & Matteus har tävlat

I lördags var jag i Tidaholm med Curre och vi provade att starta en Lb1. 70,357% och vinst i klassen.
My var med och startade en Lb1 med Matteus och fick ihop hela 62, 679% - nu är jag en stolt tränare!


Curre gick fram bra på framridningen men dog lite på banan. Jag red fram utan sporrar och de åkte på när det var dags för collecting ring.

Bjuder på film, be nice!



Domarens kritik om Curres och min ritt: Trevlig ponny, skulle -på sikt- för att få fram de fina kvaliteer som finns vara lite mer aktiv/i det avstämd för mer bärighet-dock visas mkt väl och mjukhet/prydlighet sätts som vad synes som prio ett, ett fint visat program, som ger ponnyn en trevlig resa. 


Curre tappade bjudning inne på banan men jag tror och hoppas att det inte syns jätte väl. 

 


Efter våra starter tog vi en fika och satt och pratade med en annan elev till mig, Ebba, och sen var det dags för hennes start i lag med sin ponny Särkens Winston. (Ja han har jag haft hemma på tillridning)

När Ebba börjar värma känner hon en liten ojämnhet hos Winston och han startas inte. Vi frågar om hon vill starta Matteus i stället och det ville hon .Ebba red i lag denna gången och de var bara 3 st i laget. Hon har ridit Matteus några gånger hemma på träning det är allt. De går in på banan och genomför ett riktigt fint program, 68,214% och är för dagen bäst i laget - åter igen stolt tränare! 

Vilka tjejer och vilken ponny! 
På bilden: Ellen (Ebba och Ellen är twins), jag Ebba på Matteus och My

Matteus 6-åriga hingsten gör mig glad och stolt VARJE dag och vilket psyke han har! Älskad av alla som får möjlighet att umgås med honom. 

 


 

Kommentarer
- Anita

Fina bilder :D

Svar: Tack
Sandra Wickström

2017-10-30 @ 10:08:50
Blogg: http://siliiins.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0