24/10 2017 Vardagen

Vardagen är rätt skön faktiskt, man vet vad som ska göras och man har en plan för varje häst. Missförstå mig inte jag älskar att tävla men jag måste ju ha en vardag med hästarna annars kommer vi inte utvecklas och bli starka.

Min vardag denna veckan startade bra förutom vädret, detta eviga regnande.

Dinelli
Jag red ett skrittpass på Dinelli eftersom hon tränat på ganska bra nu det sista. Nu ska hon få lite vila från mig och bara skrota i hagen plus nåt pass på lina. 

Curre
Curre gick ett pass på vägarna. Ridbanan är väldigt blöt så vi valde vägarna och det går lika bra det. 

Collin
Ett pass på lina fick det bli för min kille idag. 

Money Boy
Ett bra pass på Boyan. Det är inte ofta jag hoppar av honom helt missnöjd med hela passet .)
Detta är väldigt viktigt för mig... att få avsluta när det känns bra. Att avsluta och allt känns skit är inte önskvärt för då är det motigt att träna igen. 
 

Charmonie "Mini"
Jag och Moa jobbade med Mini. Första gången som jag är med hela tiden. Mitt jobb var att hoppa och klappa över hela henne, så gör vi med alla inridningar. Mini var inte helt bekväm med att jag klappade på ryggen/länden utan då körde hon baken mot oss och gjorde nåt viftande med bakbenet. Detta får vi jobba lite extra med för det är bara att hon är ovan vid situationen och ovan vid oss som håller på med henne.
Mini har en fantastiskt fn trav och väljer helst själv att trava även om man ber om galopp. Vi har haft några sådana hästar innan och vi har då lagt vårt fokus på att få hästen att vilja jobba i galopp. Krävs mer styrka hos dessa hästar (med sån fin trav) för att galoppera bra.  Mimmi fick ingen galopp alls i helgen utan bara en spektakulär trav men Moa fick galopp i båda varven igår. Ska bli intressant att se Isabelle sitta i den traven om några år.  
 
Denice
Denice jobbades av mig och Moa. Samma upplägg jag hoppar och klappar på hästen och Moa håller i och longerar. Denice är lite vaksam på Moa när hon gör i ordning henne, detta med skydd på benen tycker Denice är helt onödigt :) men hon gör ingenting. Dessa halvblod är STORA tycker jag. jag ser ju inte över hästens rygg ens. 

Joline & Lady
Igår var det dags för Joline att träna igen. Vi var på vägen och tränade. Lady ville hellre äta gräs så hon grejade tills Joline fick tugga grus. Vi gav oss inte utan jobbade vidare, Joline är en tuffing. Lady var snygg i sitt rosa schabrak och rosa lindor. 


Vid 20,00 var stallet klart och vi gick in i värmen. 
Stort tack till "Tant" för all hjälp! 


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0