16/10 2017 Mycket upp och ner

Med Collin är allt mycket upp och ner just nu. Detär alltid enklare att hantera när det är "upp". som i fredags mot igår ner.

Fredag
I fredags så red jag och provade byta galopp helt okomplicerat och han gör det riktigt bra mer än 1 gång. Inte med mycket gest men det får vi jobba på sen.

Red med lånesadeln också och det låg kvar där den skulle efter passet och Collin rör sig om möjligt ännu mer med denna sadel och jag kan sitta still.

Söndag
Igår söndag så var Collin inte lika samarbetsvillig. Han var lite stel i en sida och ville inte riktigt svänga med mig åt ett håll i den förvända galoppen. Han gapade och stod emot i ryggningen. Fick sen se att han lade tungan över bettet så vi får hissa upp bettet lite så hoppas vi på bättring. 

Mitt under passet känner jag också att sadeln inte ligger still, suck! 


Skolorna börjar vi få koll på lite lite nu. Jag rider skolor långsamt så jag hinner få till rätt böjning så att Collin lär sig rätt. Nu känns det som om vi snart kan rida på mer i skolorna. 
 
 
Härliga travlängningar bjuder Collin på nu!
 

Denna häst är fantastisk och han kan inte ha bättre ägare än Anneli och Magnus! Stort stort tack för att Ni låter mig förvalta er häst på förhoppningsvis bästa sätt i hästens takt.

Bra ägare med fötterna på jorden är guld värt. 

 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0