8/11 2017 Lag-SM, tack kung Boy!

Jag vet inte riktigt var jag ska börja gällande helgen som gick i Täby. Fantastiskt fin anläggning, trevliga människor, bästa laget Särö RF och fantastiska hästar.

Jag rider ju för Särö RF och vi hade ett lag på 5 st.

Clara-Pompom

Emelina-Bulan

Cornelia-Ramses

Maja-Extrem

jag-Kung Boy

1a dagen

var riktigt spännande och jag var sist ut. Känn ingen press...

Lyckades rida ihop 71,000% och blev 2a strax efter Kelly Nilsson på Claudius. Denna helgen har jag lyckats lyfta upp traven på banan ett snäpp. Fick inte 100% betalt för det men jag förstår det för det är inte jätte befäst än. 

Tänk vilken häst... han slutar aldrig att förvåna mig. Han utvecklas verkligen hela tiden! Han är så stark och bärig nu, en dröm att sitta på. Jag som ryttare måste bli bättre på att visa honom med mera tryck i ridningen. Jag har en förmåga att gå till det säkra och "safea" på tävlingsbanan. 

Vi vann dag 1!

Seger intervju

Lisa har jag för mig tjejen heter som intervjuar, Clara, Emelina, jag, Maja och Cornelia

Dag 2

var en lång väntan på start kl.19.00 och jag var sist ut igen, ingen press som sagt. 

Jag lyckades skapligt på 69% och en stor miss i ett enkelt byte... han fattade fel. Körde upp nacken och stod emot i fattningen tyvärr. Låg på 72% innan detta så kanske hade vi tagit guldet totalt om jag fixat det. Vi slutade på en 2a plats alltså silvermedaljörer Lag-SM 2017 och jag och Boy tog 3e platsen. 

Stort grattis till goa My Sandgren/Lykkes Chester som helt klart var ankaret i Willands och efter lördagens magiska ritt på 75% gav dem guldet. Ingen av oss andra kom i närheten av henne, vad ska detta leda till i framtiden?! Jag ska heja hela vägen My!

Silvermedaljörerna lag-SM 2017 i ponnydressyr.

Nu är Money Boy till salu och en film ska göras mm. Inget man längtar efter direkt!

Tänk vilken lycka att få en häst som Money Boy som verkligen har sin styrka i att vara jämn, lydig och orädd. Precis det som de vill ha på mästerskap. Bensprattel är fint och spektakulärt men det är jämnhet och lydighet som premieras.

Jag väljer jämhet, lydighet alla dagar i veckan framför en häst med bensprattel och ojämnhet!

Kan jag utbilda min häst till detta så har jag lyckats. Jag kommer jobba vidare med Boy precis som vanligt och han ska tävlas :) :) 

Tack kung Boy för silvermedaljen! Jag är dig evigt tacksam för allt du lärt mig. 


Kommentarer
- Sanna

Fantastiska prestationer, heja er! :)

Svar: Tack!
Sandra Wickström

2017-11-08 @ 19:25:06
Blogg: http://https://www.sannajohansson.com
- Anonym

Ungerfär vilket pris är han till salu för ?

Svar: Över 500.000 kr
Sandra Wickström

2017-11-09 @ 07:54:16

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0