28/11 2017 Rolig Måndag

Puzzel
Jag fick träffa en ny ponny igår. Puzzel som ägs av Felicia Jonsson Lidköpng. 
Jätte trevlig liten ponny som jag hoppas få rida igen :)

Collin
Fick gå ett pass på lina helt utan inspänning för att vi skulle se hur han rör sig. Massage före och efter. Pigg och glad kille. 

Curre
Curre fick följa med till ridhus och reds där av Mimmi. Övergångar var dagens tema. 

Money Boy
Kürträning med Emma i ridhus

Wizt
Lite orolig när han står själv inne när jag ska rida men tar jag ut honom på gången så står han helt stilla. Provade att rida med en kulsporre igår och det gick bra. Är ju van vid mina små ponnysporrar. Han är känslig i sidorna så han rids med skydd runt magen. Jag ska prova att rida utan sporrar för det tror jag inte blir några problem. När jag tar upp formen lite så kryper han gärna bakom nåt vi får träna på. 
Red wizt på banan och på vägen. Kunde värma med en låg nacke utan att jag knappt tog i honom. 
Han är väldigt mjuk att rida på banan, spänner till lite mer ute på vägen. Svagare i vänster sida. 

Jobbar på utan att bry sig om att det är gegga och står vatten på vissa ställen på banan. 
 

Marconi "Lillen" "Markoolio"
Efter ridhuset så jobbade Mimmi och Moa med Markoolio. Han börjar landa hemma nu tycker vi. Klart det är en stor omställning att komma hem till oss med många olika hästar och nya människor som ska hantera honom. Spolade benen igen och han stod mer still igår. Moa kan nu hoppa runt och slå lite lätt på sadeln mm utan att han far iväg och undrar vad hon håller på med. Vi gör likadant på båda sidor. Dags att ta nästa steg i utbildningen. 


Ni kommer väl ihåg att följa oss på andra sociala medier?
Sidan Wickströms Utbildningsstall på FB
Instagram:
@01sandraaw
@wickstromsutbildningsstall
@70mariew

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0