15/11 2017 Våran tisdag

Kallt och snöblandat regn ett tag igår och backen var hård. Vi valde att rida ut hästarna.

Mini & Boyan
Mini och Boy gick ut tillsammans. Nu kan Moa sitta upp själv och då till och med stå på stenen som vi använder som "sitta upp pall". Väldigt duktig 3-åring!

Denice & Curre
Denice fick gå ut i sällskap av mig och Curre och det gick fint. Lite krångel vid tränsning men hon är 2,5 år så lite måste de få greja. 

Collin & Chanel
Chanel var riktigt pigg och stod på bakbenen och bockade men Collin skötte sig faktiskt. 

Senare på kvällen var Mimmi i stallet själv och slog på Mini en tappsko då kommer en cross och stannar utanför stallet och drar sen iväg i full fart. Jäkla tur att Mimmi inte skadade sig!!! Naturligtvis blev Collin skiträdd och kastade sig i väggen också. Jag har precis behandlat honom 2 ggr hos Eq Lotta. Har jag otur måste vi åka med honom igen nu. 
Jag förstår att man vill gasa på men måste det ske precis utanför ett stall? Vi rider inte upp till andras hus och stegrar och bockar och sen iväg i full fart och då låter inte vi heller. Ömsesidig respekt skadar inte! 

Vore skönt att slippa låsningar nu Collin. 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0