31/5 2017 Igår-hoppträning för Nils grupp 18.00

Igår var det dags för 1a hoppträningen för Nils Stridh Svensson som vi precis dragit igång hemma.

Kl. 18.00 red:
My-Matteus
Matilda-harry
Mimmi-Dinelli
Jag-Molly

Vi fick träna på att kontrollera vägen vi rider hela tiden. Alltså ligga i samma spår över bommar på en volt. Mycket bra övning för det märks direkt att man egentligen har ganska dålig koll på var de sätter fötterna.

Matilda & Harry
Nils såg direkt det vi ser.... tjejen är väldigt duktig. Utvecklas för varje vecka på duktiga snälla Harry som är en riktig läromästare trots sina 7 år.

My & Matteus
My och Matteus är så duktiga tillsammans <3
Hoppade oxrar riktigt bra. Han har stannat på oxrar på tävlingsbanan innan. Trampa ner i stigbygeln My!

Mimmi & Dinelli

Dinelli var omtyckt av Nils. Här gäller det att mjukna och försöka gå med Dinelli istället för att bli dragande. Finns kapacitet i denna tjej och hon älskar att hoppa.
Lyfta på benen kan hon
 
Jag & Molly
Molly har jag inte ridit sen Vartofta och det kändes. Hon har blivit lite starkare men inte på ett sämre sätt nu vill hon rakt fram. Lösgörande måste jobbas mer med. Märks tydligt när hon inte vill ta styrning. Hon gillar att hoppa och det finns inte en tveksamhet. Fälttävlan nästa ;)

Jag tror att jag växte 10 cm när Nils sa till oss att mina småstjärnor rider väldigt bra!

Allas läxa i gruppen: Nu ska vi träna vidare på att rida på det tänkta spåret, kunna styra steglängden tempo mm.
Matilda och My ska träna på att fatta galopp och känna om de har rätt eller fel.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0