29/5 2017 Min söndag

Då var det söndag igen och vet ni vad... jag spenderade den hemma. Det var riktigt skönt.

Jag tycker att om man får en dag hemma på helgen när man är mitt i säsong så blir det ofta en dag där det går på halvfart och det blev så igår. Vi är nog lite trötta och behöver vilan förmodligen. Jag fick gjort lite skolarbete i alla fall.

Jag tränade ett pass på kung Boy för Emma senare på eftermiddagen när hon kommit hem från Borås och en lyckad start med Bella! Grattis till 1a platsen i La3.

Passet började i sol avslutades med regn
 

Tränade på öppnor och slutor

Denna häst kan verkligen förvåna mig... nu är det ett nytt sätt att rida honom igen pga utveckling åt rätt håll. Han vill att jag tar små hjälper och rider honom rund rund rund, ta tygeltag mot mig och massor av halvhalter. Jag får inte glappa alls på yttertygeln för då faller det. Låter kanske som om jag klagar men det är inte meningen men det är lite svårt att hänga med som ryttare på hur jag bäst rider honom.



Emma är duktig på att fånga upp hur jag ska rida honom just den dagen och det är ju tur. Kan inte vara lätt att träna oss heller när det ändras från 1 gång till nästa.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0