24/5 2017 Elevens val i skolan

Igår hade vi elevens val i skolan och det skulle vara en praktisk dag. Jag rider då såklart.

Vi hade en clinic hos duktiga hoppryttaren Nils på stall Nils Stridh Svensson med temat "Vad ska jag tänka på när jag ska köpa häst"

Det var ett 20-tal elever som kom plus lite annat folk.

Nils visar på en häst hur han går igenom en häst om han är en köpare.

Nils och Hugo som ägs av Linus Herzig

Jag Anneli och Linus


Jag hade rollen av köpare som skulle provrida :)

Mycket trevlig häst denna Hugo! Den skulle jag vilja ha och hopptävla med.

Jag red sen en till av Linus hästar som var lite mer energisk. Tyvärr inte så mycket bilder på den men jag hoppade den också.
 

Nils är väldigt duktig på att prata engagerande om hästar och dessa ungdomar lyssnade alla och var fokuserade på Nils. Bra jobbat det är inte det lättaste med ett gäng tonåringar i sjuan till nian.

Jag hade en väldigt bra skoldag och blev helt plötsligt sugen på att bli hoppryttare.

 

Kommentarer
- Carolina

Gud vad roligt att få göra detta på elevens val! :D

Svar: Det var det verkligen! Perfekt skoldag det behövs flera såna dagar!
Sandra Wickström

2017-05-24 @ 08:39:54
Blogg: http://camella.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0