12/5 2017 Våran torsdag

Igår var det en extremt kall dag med lite inslag av snö till och med, det gör ingen glad så här års! Tjocktröja och jacka på. 

Emma kom och jag tränade Money Boy och Curre för henne

Money Boy
Jobbade på att jag ska rakrikta när jag gör enkla byten för jag har en förmåga att böja för mycket. Alltid ha en yttersida som Emma säger. 
 

Horsemosens Coriander "Curre"
Fina Curre, en glädje i hantering och ridning. Okomplicerad ponny som jag tror kan gå riktigt långt. 
Lade tid på att hitta rätt form där han bär sig som bäst just nu. Mitt i pälsbyte så han är känslig för skav just nu. 
 

Hoopy
Mimmi red ett pass på banan när jag red Curre så Emma hade ett öga på honom också. Tränade öppnor och slutor. Han jobbade på bra i ett bra tempo. 

Matteus
Gick ett pass på vägen på eftermiddagen. Sen har han fått gå som gräsklippare i olika hagar och det gillar han må ni tro. Gräs och tjejer det är livet! 

Collin
Ett pass på lina för att röra sig lite efter galoppasset igår.
Collin uppvaktas väldigt av Dinelli som brunstar för fullt.... Collin fattar inget. . 

Idag fredag ska många av våra hästar träna på terränghinder. Längtar! 

 




Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0