10/5 2017 Våran tisdag

Våran tisdag på Stora Brännebo

My och Matilda
My ch Matilda fick hoppträna igår. Vi tränade på att få ett bra tempo, hoppa på båge och få en följsam häst. Det är ganska unga hästar de rider på så de ska lära sig själva plus hästarna och det tycker jag de gör bra. Så roligt att få vara del av deras utveckling.

Collin
Denna underbara elektriska häst :)
Första delen av passet var han väldigt vaken på fel saker men det blev sen bättre och han lyssnade på mig. Han var lika mycket med på båda skänklarna igår. Han tar inte alltid högerskänkel och jag får jobba för att få honom att ta båda lika bra.

Som jag skrivit innan så jobbar vi på styrkan och liksidighet plus att han ska ta mina hjälper direkt.

Curre
Fick jobba ett pass på lina.

Pumpan
Moa var hos Emelie Överlien med Pumpan. Hoppade vattenmatta, mur mm utan problem. Vi vet nu också att han är trafiksäker då de skrittade bort till Överliens.

Mimmi - Ture
Mimmi var hos Emelie Överlien med Annikas Ture för deras 1a hopplektion tillsammans. Hoppade vattenmatta mur mm. utan problem.

Hoopy
Reds ut i skogen av Mimmi

Chanel
Reds ut i skogen av Moa

Dinelli
Reds ett pass på av Nellie. En ponny som sätter ryttarens kunskaper på prov och Nellie klarade det med glans.

Shamoon
Reds ett pass av Elsa.

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0