30/3 2017 Finland torsdag

Tänkte visa er lite bilder från Finland. Finns mycket bilder från mobil men de visas ju ibland bara halva bilder på bloggen så det får bli från kameran.

Vi kom fram torsdag morgon 23/3 och packade upp allt.
På eftermiddagen innan vet.check red vi på banan. Här är jag och Mimmi på väg till banan. Jag är fokuserad.

Här står vi och väntar på att alla svenska ekipage ska bli klara för att gå till vet.check

Tyvärr finns inte kläder täcke mm klart från Ridsportförbundet så alla ser olika ut, lite trist.
Väntar på vår tur

Först kollar de chipmärningen sen kollar de hela hästen och sen så får man visa honom på rakt spår. Som ni kan se står det skyltar som säger vad man ska göra var :)

Alla klarade vet.check med ett stort OK

Christina med Nicoles Voyager 2, chippet kollas

Alma med Dogge Doggelito


Jennifer med Roxannas fina guling Nia Domo´s Gordon


Nina med Charles WE


Hedda med Brave Heart

Nöjda efter vet.check, Sveriges 6 ponnyekipage och landslagsledare Pytt Hamberg!
Voyager står med lite avstånd (till vänster) till mig och Boy pga att han är hingst.

När vet.check är klart så stängs stallet för alla utom de som är godkända. Vi fick ett armband som man får visa varje gång man går in i stallet. När man går ut med hästen ur stallet så noteras det och likaså när man kommer tillbaka.

Efter detta så gjorde vi i ordning inför kvällsfodring mm och sen så åkte vi bort till vårt boende på området. Vi åkte senare tillbaka för kvällsfodring av alla svenska ponnys, det är det bästa om alla får mat samtidigt. Kvällsfodra var mysig för det är så lugnt i stallet! Stallet är sen stängt 22.00-06.00 för oss. Bra att de får vara i fred lite på dygnet. det är personal som är i stallarna och kollar så att ingen blir sjuk eller så det känns tryggt. Sen var jag så trött så jag somnade direkt när huvudet träffade kudden. Vi gjorde alla kvällsfodringar hela tävlingen. Morgonfodringen på fredag och lördag tog Nicoles familj hand om som var tidigast i stallet. Skönt när alla hjälps åt.

Tänk om jag hade vetat vilken fantastisk tävling vi hade framför oss allihop... då hade nog leendet varit större eller vad tror ni?!
 
 
 
 

Kommentarer
- norrbotten emma

så fiina foton!

ha en underbar torsdag
kram

Svar: Tack! Tack detsamma <3
Sandra Wickström

2017-03-30 @ 10:54:51
Blogg: http://nouw.com/lillemmish

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0